WYCIECZKA DO BERLINA dzień 3.

Dodano: 19.09.19

I upłynął trzeci dzień pobytu w Berlinie. Dzisiejsze zwiedzanie zaczęliśmy od Muzeum Pergamońskiego oraz Panoramy Pergamonu. Niewątpliwie Babilońska Brama Isztar oraz Brama Targowa z Miletu to niewątpliwie zabytki „klasy zerowej”,  ale na wszystkich największe wrażenie zrobiła multimedialna Panorama Pergamońska. Ta ogromna kilkupiętrowa instalacja z drobnymi detalami oddaje wygląd starożytnego Pergamonu i przenosi nas w realia antycznego miasta. Mamy okazję z kilku poziomów zobaczyć wygenerowane cyfrowo miasto z jego mieszkańcami, budowlami i zwyczajami. A wszystko to poparte jeszcze muzyka oraz zmieniającymi się porami dnia.

Z Wyspy Muzeów przejechaliśmy pod Reichstag i Bramę Brandenburską. Pani Ewa w telegraficznym skrócie przedstawiła nam historię tych miejsc, tak ważnych i symbolicznych dla demokracji oraz  wolności. Po godzinnej przerwie lunchowej zajrzeliśmy na Aleksanderplatz, następnie przez godzinę podziwialiśmy Berlin z pokładu statku wycieczkowego, płyną po Szprewie. To także było ciekawe doświadczenie, a miasto „widziane z wody”  odkryło przed nami swoje drugie oblicze, ukazując przede wszystkim nowoczesna architekturę. Po zejściu na ląd pojechaliśmy pod Pomnik Holokaustu. Choć określenie pod pomnik nie do końca oddaje charakter  tej budowli. Wszyscy mogli zagłębić się w labirynt utworzony z ponad 2700 betonowych bloków. Pomnik to kolejne artystyczne przedsięwzięcie, które nie tylko coś pokazuje, ale ma przede wszystkim wywołać w nas emocje. A wejście w głąb labiryntu na pewno wywołuje w nas poczucie niepewności, zagubienia, u niektórych strachu i jest to okazja do krótkiej refleksji nad … I tu też nie znajdziemy jednoznacznej odpowiedzi, bo każdy przeżyje to po swojemu.

Rzutem na taśmę dotarliśmy na Potsdamer Platz i z bliska zobaczyliśmy najnowocześniejszy kompleks handlowo- rozrywkowy Berlina Sony Center. Po powrocie do hotelu i kolacji, chwila na integrację i przygotowania do jutrzejszego wyjazdu.

A jutro po śniadaniu, zwiedzeniu Muzeum Historii Naturalnej i East Side Gallery wyruszamy do domu.