WYJAZD DO BERLINA dzień 2.

Dodano: 18.09.19

Dzisiejszy dzień rozpoczął się pobudką o nieludzkiej godzinie 6:15. O 6:45 wszyscy spotkaliśmy się na śniadaniu, a o 7:30 wyruszyliśmy do Poczdamu. Zwiedzanie zaczęliśmy od Parku Sans Souci, ze szczególnym uwzględnieniem letniego pałacu. Poznaliśmy historie tego miejsca oraz życiorys jego głównego lokatora- króla Fryderyka Wielkiego. Po dawce wiedzy historycznej udaliśmy się do parku rozrywki Filmpark Babelsberg. Przez 2 godziny młodzież korzystała z atrakcji tego miejsca, żywo osadzonych w realiach filmowych.

Ciąg dalszy dzisiejszego grafiku to spotkanie z historią współczesną, czyli Pałac Cecilienhof, miejsce odbycia się konferencji poczdamskiej w roku 1945. Mieliśmy niepowtarzalną okazję być w miejscu, gdzie zapadały najważniejsze decyzje dotyczące powojennego losu Europy. Niezapomniana lekcja historii!

Ostatnim punktem dzisiejszego dnia (poza krótkim przystankiem przy przejściu granicznym Checkpoint Charlie) było Muzeum Żydowskie. W tym miejscu mieliśmy okazję dowiedzieć się wiele o historii holokaustu, a także  spotkać się twarzą w twarz ze współczesnym, artystycznym postrzeganiem tej problematyki. Wrażenie na wszystkich zrobił zewnętrzny ogród Garden of Exile, instalacja Memory Void czy Wieża Holokaustu.

Po 20-tej dotarliśmy do hotelu, po kolacji był czas na odpoczynek i krótką integrację.