Wrzesień, 2019

WYCIECZKA KLAS PIĄTYCH DO WROCŁAWIA

Dodano: 23.09.19

W dniach 18-20 września uczniowie klas piątych byli na wycieczce integracyjnej we Wrocławiu. Pierwszego dnia odwiedzili centrum wody „Hydropolis” oraz podziwiali cykloramiczny obraz – Panoramę Racławicką. Drugiego dnia zwiedzali jeden z największym zamków w Polsce – Zamek Książ, a po południu mieli okazję poznać Podziemne miasto Osówka wraz z jego mroczną...

WYCIECZKA KLAS SZÓSTYCH DO LUBLINA

Dodano: 23.09.19

Tegoroczna wycieczka klas szóstych do Lublina już od początku owiana była aurą zachwytu wynikającego z faktu podróżowania pociągiem. Lublin powitał nas chłodną i wietrzną pogodą, która nie przeszkodziła nam zwiedzić lubelską Starówkę oraz wspiąć się na Wieżę Trynitarską. Pyszny wieczorny posiłek spożyty w naszym świetnym hotelu zakończył pierwszy dzień. Czwartek...

WYCIECZKA DO BERLINA dzień ostatni

Dodano: 21.09.19

Ostatni dzień pobytu w Berlinie zaczęliśmy od odwiedzenia East Side Gallery. Ten zachowany w oryginale, ponad kilometrowy odcinek muru berlińskiego jest ozdobiony przeróżnymi obrazami wykonanymi w technice graffiti. Większość prac ma dużą wartość artystyczną, odnosi się do tematyki wolności. Najsławniejszy to „historyczny” pocałunek Honekera i Breżniewa,  ale na...

Czytaj więcej

WYCIECZKA DO BERLINA dzień 3.

Dodano: 19.09.19

I upłynął trzeci dzień pobytu w Berlinie. Dzisiejsze zwiedzanie zaczęliśmy od Muzeum Pergamońskiego oraz Panoramy Pergamonu. Niewątpliwie Babilońska Brama Isztar oraz Brama Targowa z Miletu to niewątpliwie zabytki „klasy zerowej”,  ale na wszystkich największe wrażenie zrobiła multimedialna Panorama Pergamońska. Ta ogromna kilkupiętrowa instalacja z drobnymi detalami oddaje...

Czytaj więcej

WYJAZD DO BERLINA dzień 2.

Dodano: 18.09.19

Dzisiejszy dzień rozpoczął się pobudką o nieludzkiej godzinie 6:15. O 6:45 wszyscy spotkaliśmy się na śniadaniu, a o 7:30 wyruszyliśmy do Poczdamu. Zwiedzanie zaczęliśmy od Parku Sans Souci, ze szczególnym uwzględnieniem letniego pałacu. Poznaliśmy historie tego miejsca oraz życiorys jego głównego lokatora- króla Fryderyka Wielkiego. Po dawce wiedzy historycznej udaliśmy się...

Czytaj więcej

WYJAZD DO BERLINA dzień 1.

Dodano: 17.09.19

We wtorek 17 września, o 6:55 klasy siódme i ósme wyruszyły na wycieczkę do Berlina. Po ośmiu godzinach dotarliśmy do deszczowej i chłodnej stolicy Niemiec.  Zwiedzanie zaczęliśmy od Muzeum Techniki. Na wszystkich ogromne wrażenie zrobiły zasoby lokomotywowni. Na wielkiej przestrzeni zgromadzono parowozy i lokomotywy zbudowane na przestrzeni ostatnich 150 lat. Całość dopełniały...

SZYKUJEMY PRZETWORY

Dodano: 15.09.19

W czwartek uczniowie klasy 8B rozpoczęli przygotowania do kiermaszu na wigilijną akcję Pięknie Żyć. Naszym celem było przygotowanie przetworów: kiszonych ogórków i papryki w occie. Do słoików trafiały poszczególne składniki: ogromna ilość aromatycznego czosnku, świeże baldachy kopru, pikantny chrzan i do nich oczywiście świeże gruntowe ogórki, i to wszystko zalane gorącą...

UROCZYSTE ROZPOCZĘCIE ROKU SZKOLNEGO 2019/2020

Dodano: 13.09.19

Po upalnym lecie nadszedł upalny wrzesień. I w takiej gorącej atmosferze Pani Joanna równie gorąco powitała uczniów, rodziców, nauczycieli i pracowników szkoły. Na początku była uczta dla ducha, czyli koncert poetycki przygotowany przez Pana Adama, nauczyciela muzyki, oraz absolwentów Didasko: Laurę, Miłosza, Teodora i Tristana. Liryka, liryka, tkliwa dynamika… taki nastrój...