Wrzesień, 2017

MISTRZOSTWA DZIELNICY PRAGA POŁUDNIE W BIEGACH PRZEŁAJOWYCH

Dodano: 19.09.17

18 września w Parku Skaryszewskim odbyły się Mistrzostwa Dzielnicy Praga Południe w Biegach Przełajowych. Pogoda, po kilku deszczowych i zimnych dniach, była dla nas łaskawa, wyszło Słońce, temperatura powietrza 18 stopni, lekki wiaterek- warunki idealne do biegania. Naszą szkołę reprezentowały: z klas siódmych Didasko Nina, Maja N., Kalina, Ania G., Maja B., z klas drugich GJB...

WYJAZD DO NIEMIEC dzień 5

Dodano: 19.09.17

W ostatnim dniu naszej wyprawy odwiedziliśmy stolicę Łużyc – Budziszyn, miasto o bogatej historii, słynne z produkcji musztardy. Spacer uroczymi uliczkami zakończył przygodę z odkrywaniem kultury naszych zachodnich sąsiadów. EB

WYJAZD DO NIEMIEC dzień 4

Dodano: 15.09.17

Deszczowa noc, a po niej dzień z przelotnym opadami. To wprawdzie nie jest najlepsza aura dla podróżników, ale od czego są płaszcze przeciwdeszczowe i parasole. Dziś byliśmy w Jenie, niewielkim miasteczku uniwersyteckim, w którym założono pierwsze europejskie muzeum poświęcone ewolucji gatunków. Potem pojechaliśmy do miejsca pamięci – na teren byłego hitlerowskiego obozu...

WYJAZD DO CZECH dzień 4 i 5

Dodano: 15.09.17

W czwartek czekała na nas nie lada atrakcja- udaliśmy się do Muzeum Komunizmu. Mogliśmy tam zobaczyć jak wyglądało życie Czechów i Słowaków w szarej, socjalistycznej rzeczywistości państwa tzw. demokracji ludowej. Szczególnym przeżyciem były dla nas opowieści przewodnika dotyczące Praskiej Wiosny z 1968 r. oraz bohaterska działalność Vaclava Havla. Około południa...

WYJAZD DO NIEMIEC dzień 3

Dodano: 14.09.17

Dziś półmetek naszej przygody. Pożegnaliśmy Berlin i pojechaliśmy do Lipska, miasta targów, bitwy z Napoleonem, reformacji oraz muzyki. Odwiedziliśmy kościół św.  Tomasza, w którym Jan Sebastian Bach prowadził chór chłopięcy i obejrzeliśmy grób kompozytora.  Zajrzeliśmy do muzeum kawy i do piwnicy Auerbacha uwiecznionej  w Fauście Goethego. Na koniec zostawiliśmy sobie...

WYJAZD DO CZECH dzień 3

Dodano: 14.09.17

Dzisiaj wstaliśmy troche wcześniej aby dokończyć zwiedzanie Pragi. Przedpołudnie spędziliśmy na spacerowaniu monumentalnym Mostem Karola podziwiając liczne barokowe pomniki. Następnie mieliśmy okazje zobaczyć jeden z poloniców-  bramę wybudowana przez króla Czech i Węgier Władysława Jagielonczyka. Po obiedzie udaliśmy się do miasta Mloda Boleslav by zwiedzić fabrykę i muzeum...

WYJAZD DO NIEMIEC dzień 2

Dodano: 13.09.17

Już o 9.00 rano buszowaliśmy po Poczdamie. Najpierw historyczne miejsca konferencji poczdamskiej, potem pałac Sans Souci i grób Fryderyka Wielkiego, przyjaciela filozofów i muzyków. Potem chwila przerwy i przygoda z niemieckim kinem w Muzeum Filmu i Telewizji. A stamtąd na bulwary berlińskie, by wsiąść na statek i podziwiać miasto z perspektywy Szprewy. Tuż przed 21.00 przekonaliśmy...

WYJAZD DO CZECH KL. VII dzień 1 i 2

Dodano: 13.09.17

Po długiej podróży wszyscy szczęśliwie dotarliśmy do Pragi ok 19. Następnego dnia słoneczna stolica Czech zaoferowała nam wiele  atrakcji turystycznych. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Muzeum Miniatur oraz monumentalnej katedry św. Wita. Następnie ruszyliśmy przez Złota Uliczkę śladami legend o kamieniu filozoficznym by na koniec dnia trafić do wspaniałego Muzeum Sztuki...

WYJAZD DO NIEMIEC KL. II-III GJB dzień 1

Dodano: 12.09.17

Pierwszy dzień w Berlinie za nami. Zobaczyliśmy Bramę Isztar z Babilonu i bramę targową starożytnego Miletu oraz najstarsze iluminowane kodeksy z czasów koptyjskich w Muzeum Pergamonskim. Spacerowaliśmy w kolorowym tłumie turystów i berlińczyków. Berlin to miasto zielonej przestrzeni i cyklistów. Miasto gwarne, a jednocześnie pełne zadumy, szczególnie w miejscach poświęconych...

ROZPOCZĘCIE ROKU SZKOLNEGO 2017/2018

Dodano: 12.09.17

Wakacje, wakacje i po wakacjach. 4 września o 18:30 cała społeczność GJB spotkała się w auli naszej szkoły na uroczystym rozpoczęciu roku szkolnego. Po części oficjalnej i powitaniu w murach GJB siódmoklasistów ze Szkoły Podstawowej Didasko  nastąpiła część artystyczna. Koncert gitarowy w wykonaniu absolwenta szkoły Didasko spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem...