maj, 2012

Pożegnanie z Zieloną Szkołą

Dodano: 28.05.12

W sobotę do południa pożegnanie z Zieloną Szkołą przybrało formę przejażdżki meleksami po Krakowie. Oto nasz krótki fotoreportaż z tego spaceru. Zielona Szkoła przechodzi do wspomnień, a my wracamy do obowiązków, których jakoś przybyło wraz ze zbliżającym się zakończeniem roku...

Czytaj więcej

Na szczycie Kopca – dzień szósty (c.d.)

Dodano: 25.05.12

Powoli żegnamy się z Zieloną Szkołą i Krakowem. Po obiedzie intensywnie: obejrzeliśmy Salwator – willową dzielnicą, zaprojektowaną jako wzorcowe „miasto-ogród”, weszliśmy też na Kopiec Kościuszki, zwiedzaliśmy Muzeum Kościuszkowskie oraz wystawy figur woskowych i fortyfikacji. Po kolacji czas na pakowanie, sprzątnięcie pokoi, a kto po tych obowiązkowych...

Zmiana ról – dzień szósty

Dodano: 25.05.12

Dzisiaj po śniadaniu role się odmieniły. To nie nauczyciele, ale uczniowie mieli zapewnić rozrywkę. Pięć grup przez 90 minut przygotowywało swoje propozycje zwiedzenia Krakowa. Wszyscy bardzo się zaangażowali, wszystkie propozycje były świetne. Oto one: Kraków drogą farmacji i aptek, legendy Krakowa i jego kamienic, wycieczka śladami krakowskich kościołów, Rynek pełen tajemnic...

Zielona – dzień piąty

Dodano: 24.05.12

Po śniadaniu – kierunek: Nowa Huta. Posłuchaliśmy historycznego wykładu o tej dzielnicy Krakowa, planowanej po II wojnie światowej jako samodzielne, modelowe socjalistyczne miasto. Chodziliśmy po tamtejszym Placu Centralnym, Aleją Róż, widzieliśmy Teatr Ludowy, kościół Arka Pana oraz powstałe w XIII wieku opactwo cystersów w pobliskiej Mogile. Po obiedzie – kierunek: Wieliczka,...

Czytaj więcej

Kazimierz i multimedialne podziemia (dzień czwarty)

Dodano: 24.05.12

Półmetek Zielonej Szkoły, czyli czwarty dzień naszej wyprawy spędziliśmy w systemie grupowym. Kiedy niektórzy uczyli się po angielsku o nadzwyczajnościach Krakowa, inni namacalnie poznawali niektóre z nich, a konkretnie zakątki Kazimierza – historycznej dzielnicy żydowskiej. Po obiedzie zamieniliśmy się zajęciami. W Kazimierzu byliśmy między innymi w Synagodze Starej, Synagodze...

Dziennik wyprawy – trzeci dzień Zielonej Szkoły

Dodano: 23.05.12

We wtorek, 22 maja byliśmy w obozie koncentracyjnym i zagłady Auschwitz-Birkenau, który jest symbolem II wojny światowej, Holocaustu i masowej ludzkiej tragedii. Bezpośrednie zetknięcie z tą porażającą, nieodległą  historią wywołało wiele refleksji. Skupienie przyszło samo. W tym miejscu nie sposób inaczej reagować. Po późnym obiedzie w ramach emocjonalnej równowagi...

Zielona szkoła – dzień drugi

Dodano: 21.05.12

Mamy zajęcia w systemie grupowym. Pierwsza grupa od rana zwiedzała Kraków, druga, w tym czasie – uczyła się matematyki. Po południu – zmiana ról. A wieczór znów w pełni integracyjny. Dostaliśmy wybór: seans filmowy albo spacer po Rynku Głównym. Nasz hostel jest położony w jego pobliżu, co bardzo ułatwia zwiedzanie. Dziś widzieliśmy wiele kultowych miejsc i obiektów....

Start Zielonej Szkoły

Dodano: 21.05.12

W niedzielę, 20 maja rozpoczęliśmy naszą sześciodniową Zieloną Szkołę w Krakowie. Wyruszyliśmy z Warszawy pociągiem tuż po godzinie 10 rano. Po ponad trzech godzinach osiągnęliśmy cel. Bagaże zostały w hostelu i… zwartą grupą ruszyliśmy przed siebie. Są z nami nasi koledzy z Białorusi. Kolejne relacje...

Święto Saskiej Kępy

Dodano: 20.05.12

Razem ze Szkołą Podstawową Didasko oraz naszymi kolegami z Białorusi wzięliśmy aktywny udział w corocznym Święcie Saskiej Kępy, w sobotę, 19 maja. Byliśmy uczestnikami barwnej parady inaugurującej imprezę. Nasze samodzielnie wykonane stroje i rekwizyty odnosiły się do symboli państw-uczestników Euro 2012, które są w jednej grupie z naszą reprezentacją, to jest Grecji, Czech...

Dzień Sztuki GJB w ASP

Dodano: 16.05.12

Dzień Sztuki GJB (środa, 16 maja br.) spędziliśmy w zaprzyjaźnionej z nami warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych przy Krakowskim Przedmieściu 5. Byliśmy na Wydziałach: Malarstwa, Grafiki i Rzeźby, w sumie w kilkunastu pracowniach. Zapoznaliśmy się z technikami malarstwa ściennego (sgraffito, fresk mokry i mozaika) oraz sztalugowego. Dowiedzieliśmy się, jak samodzielnie zrobić...